TR | EN
Tamamlanan Araştırmalar
Grup Çalışmaları
Türkiye'deki Uluslararası Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Yaşamlarında Dil Engelleri
Türkiye'deki uluslararası öğrencilerin sosyal uyum sürecini çok boyutlu olarak anlamayı, bu süreci etkileyen temel faktörleri ortaya koymayı ve uluslararası öğrencilerin uyum süreçlerinde karşılaştıkları dil engellerine ilişkin bu öğrencilerin deneyimleri üzerinden literatüre katkıda bulunmayı amaçlayan nitel bir araştırma.
İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Öğrencilerinin Ders Yoğunluğundan Dolayı Yaşadığı Zorluklar: Sosyal Durum
Akademik iş yükünün öğrencilerin sosyal yaşamlarını, etkileşimlerini, stres seviyelerini ve sosyal izolasyonlarını nasıl etkilediğini analiz eden nitel bir çalışma. Üniversitelerin destek mekanizmaları ve stres yönetimi stratejileri sağlamasının gerekliliğini vurgulamaktadır.
Kültürün Bireye Etkisi
Geert Hofstede'nin Kültürel Taksonomisi'ne dayalı, bireylerin kültürel farklılıkları nasıl algıladığını ve ifade ettiğini inceleyen kültürler arası bir çalışma. Kültürel bakış açılarını ve iletişim tarzlarını etkileyen faktörleri keşfetmek için 32 ülkeden 37 katılımcıyla anketler ve görüşmeler yapıldı.
Araştırma Önerileri
Bireysel Çalışmalar
Lise Öğrencilerinin İngilizce Dersi Motivasyon Düzeylerinin ve Derse Dair İlginin Artırılması
Lise öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik motivasyon düzeylerini incelemeyi; motivasyonu ve derse ilgiyi artırabilecek öğretim yöntemleri ve çevresel faktörler analiz etmeyi hedefleyen bir araştırma önerisi. Öğrencilerin derse karşı tutumlarıyla akademik başarıları arasındaki ilişkiyi anlamaya yönelik öneriler sunulmuştur.
Grup Çalışmaları
21. Yüzyıl Becerileri ve Teknolojisinin Özel ve Kamu Okullarında Dil Edinimi Üzerindeki Etkisi
TÜBİTAK projesi için tasarlanmış, teknolojinin ve 21. yüzyıl becerilerinin kamu ve özel okullarda dil edinimini nasıl etkilediğini araştırmayı hedefleyen bir araştırma önerisi. Teknolojinin dil öğrenme süreçlerine entegrasyonunu analiz etmek için hem nitel hem de nicel yöntemler kullanıldı.