TR | EN
Öğretmenliğe dair en çok keyif aldığım şeylerden biri, dersleri sadece anlatmak değil; hayal gücünü harekete geçiren, öğrencileri oyuna ve keşfe davet eden bir atmosfer kurmak. Bu yüzden materyal tasarımı benim için sadece bir görev değil, aynı zamanda bir tutku.
Erteleme Sanatına Giden Floodlar
Bu materyal, İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme dersi kapsamında tasarlandı. Erteleme (procrastination) temasına odaklanan çalışmada, gerçek Twitter gönderileri Reels tarzında kısa bir videoya dönüştürüldü. Her gönderi yapay zekâ tarafından seslendirildi ve dinamik görseller ile müzikle desteklendi. Materyal, öğrencilerin hem dinleme becerilerini geliştirmeyi hem de kendi öğrenme alışkanlıkları üzerine düşünmelerini sağlamayı amaçlıyor.
School Mystery - Past Continuous Tense
TBLT (Görev Tabanlı Dil Öğretimi) yöntemini kullanarak Past Continuous Tense'i öğretmek için bir ders planı oluşturdum. Dersi daha dinamik ve sürükleyici hale getirmek için Cluedo gibi dedektif masa oyunlarından esinlenerek "School Mystery" adlı bir sınıf oyununun materyallerini ve web halini tasarladım. Bu oyunda öğrenciler Sherlock ve Dr. Watson gibi roller üstlendiler, görsel ipucu kartları kullandılar ve zar atıp jetonlarını hareket ettirdikleri Python tabanlı bir web oyun tahtasıyla etkileşime girdiler. Gizem anında kimin ne yaptığını anlamaya çalışırken öğrenciler, eğlenceli ve işbirlikçi bir ortamda Past Continuous Tense yapılarını uyguladılar.
Sherlock Holmes - Passive Voice
PPP (Sunum-Uygulama-Üretim) yöntemini kullanarak Pasive Voice öğretmek için bir ders planı tasarladık. Dil bilgisi noktasını bağlamlandırmak için Sherlock Holmes hikayesi “The Adventure of the Blue Carbuncle”ın basitleştirilmiş bir versiyonunu kullandık. Öğrenciler görsel materyaller ve rehberli okuma görevleri aracılığıyla Pasive Voice yapılarının gizemli hikayelerde nasıl kullanıldığını keşfettiler. Üretim aşamasında, dedektif raporu yazma, dava dosyası tasarlama veya hikayeye dayalı bir çizgi roman oluşturma gibi yaratıcı aktivitelerden seçim yaptılar. Bu yaklaşım, öğrencilerin dil bilgisini anlamlı ve hikaye odaklı bir bağlamda içselleştirmelerine yardımcı oldu.
Dış Görünüş - Have/Has got
İngilizce dil yapılarından Have/Has got konusunu, PPP (Sunum-Uygulama-Üretim) yöntemiyle anlatan bir ders planı oluşturdum. Bu planı Friends dizisinin temasıyla eğlenceli bir hâle getirdim. Öğrencilerin ilgisini çekmesi amacıyla dizi sahneler kullanarak etkinlik kâğıtları hazırladım. Oyun aktivitesi olarak UNO oyununu bu temaya uyarlayarak kartlar tasarladım; böylece ders hem etkileşimli hem de akılda kalıcı oldu.
Hayvanlar
Hayvanlar konusunu işlediğimiz bu ders kapsamında, öğrencilerin derse katılımını artırmak için puzzle birleştirme aktivitesi ve görsel cevap kartları oluşturdum. Ayrıca öğrencilerin hem kendilerini hem de öğretmeni değerlendirebilecekleri sade ve anlaşılır formlar tasarladım. Dersin en özel kısmı ise, söz ve müziği tamamen bana ait olan, ses kaydını ve video düzenlemesini kendim yaptığım özgün bir şarkıydı. Bu şarkıyla birlikte hazırladığım video, konuyu hem işitsel hem de görsel olarak destekledi.
Yönler
Yönler konusunun işlendiği bu ders planında ise eğitsel dramanın gücünden faydalandım. Öğrenciler için bir şehir haritası tasarladım ve buna ek bir haritayla ‘egg hunting’ benzeri bir keşif oyunu kurguladım. Ayrıca öğrencilerin birbirlerinin performanslarını değerlendirebileceği formlar oluşturarak sürece değerlendirme boyutu da ekledim.
Meslekler
Bu dersteyse meslekler konusunu iş birlikli öğrenme yaklaşımıyla anlattım. Her meslek için açıklamalar ve örnek cümleler içeren, ders kitabı benzeri görseller hazırladım. Öğrencilerin öğrenilen bilgileri pekiştirebilmesi için eşleştirme aktiviteleri ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan etkinlik için cevap kartları tasarladım.